DCI

Dzielnicowe Centrum ds. Integracji w Dzielnicy Mokotów

Przewodnicząca DCI: Violetta Pulwarska

Zastępca Naczelnika Wydziału Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotów

Dyżur DCI:

wtorek: 14:00-16:00

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 8, ul. Stępińska 6/8
nr telefonu: 605 405 447

środa: 9:00-11:00

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7, ul. Narbutta 65/71
nr telefonu: 519 831 523

czwartek: 14:00-16:00

Wydział Oświaty i Wychowania,  ul. Wiśniowa 37
nr telefonu: 22 44 36 670

 

E-mail: mokotow.wow@um.warszawa.pl

Informacje dotyczące DCI są publikowane na stronie:
http://www.mokotow.waw.pl/strona-1348-dzielnicowe_centrum_integracji.html

 

Konferencja 2019

Budowanie relacji z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i ich rodzicami – skuteczna komunikacja

 

Materiały pokonferencyjne:

 

                                                  Kącik   sensoryczny

 

Kącik sensoryczny w sali lekcyjnej

  • materac składany (3 – częściowy) lub gruby dywanik
  • pufa
  • parawan/ namiot
  • kołdra obciążeniowa
  • zestaw sensorynek – piłki kolczaste, piłki o różnej fakturze i twardości do ściskania, materiały o różnej fakturze (np. kawałek sztruksu, futerko, chropowaty materiał, jedwabna chustka)
  • biały namiot

Środowisko szkolne dostarcza wielu bodźców nadmiernie pobudzających dzieci z problemami w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych. Najczęstsze problemy wynikające z nadmiernej stymulacji to: nadruchliwość, osłabienie koncentracji, objawy nadwrażliwości słuchowej, dotykowej, co może wywoływać zachowania nieadekwatne do sytuacji. Zorganizowanie kącika sensorycznego w klasie umożliwi dziecku wyciszenie przestymulowanego układu nerwowego, obniżenie reakcji emocjonalnych, wyciszenie i uspokojenie.

 

 

Sprzęty i przybory do wykorzystania podczas zajęć wychowania fizycznego:

  • chodniki z kolcami – reakcje równoważne , czucie głębokie.
  • deskorolka – stymulacja przedsionka.
  • „Wyspy z kładkami” – reakcje równoważne, planowanie ruchowe.
  • „Kamienie” o różnych fakturach – reakcje równoważne, planowanie ruchowe.
  • wstążki – funkcje wzrokowe, koordynacja kończyn górnych, wzmacnianie napięcia osiowego.
  • Piłki o różnej fakturze i rozmiarach.
  • Piłki „skoczki” – czucie głębokie, układ przedsionkowy, wzmocnienie napięcia osiowego.
  • „Szczudła”
  • „Jojo”
  • worki o różnej wadze wypełnione kaszą, grochem, fasolą – stymulacja słuchowa, trening chwytu, czucie głębokie, koordynacja ręka – oko.

Przykładowe sprzęty i przybory umożliwią nauczycielowi organizowanie ćwiczeń w klasach 1-3, które będą dostarczając różnorodnych wrażeń sensorycznych.

Font Resize
Contrast