KOŁO SZACHOWE
Zawsze istnieje właściwe posunięcie. Trzeba je tylko znaleźć…
64 pola szachownicy otwierają w umyśle ogrom możliwości, podobnie jak 32 litery alfabetu w kulturze.
W każdy czwartek o godzinie 8.05 w sali 110 a spotykają się miłośnicy królewskiej gry z klas trzecich.
Zapraszam:)
Balbina Sochaczewska
KOŁO PRZYRODNICZE
przeznaczone jest dla dzieci z klas I-III, jako dodatkowe zajęcia pozalekcyjne.
Zajęcia prowadzone są w następujących grupach wiekowych: klasy: I-II i III.
Biorą w nim udział dzieci szczególnie zainteresowane szeroko pojętą tematyką przyrodniczą.
Zajęcia będą prowadzone, zgodnie z ideą integracji, w taki sposób, aby każdy chętny uczeń mógł w nich uczestniczyć.
Zajęcia w prosty i ciekawy sposób pozwolą przybliżyć dzieciom zjawiska i zmiany zachodzące w przyrodzie. Ukażą życie zwierząt i roślin. W szczególny sposób zwrócą uwagę na konieczność ochrony przyrody i wprowadzą w tematykę zachowań pro-ekologicznych.
Proponowane aktywne i różnorodne metody działań umożliwią poznanie złożonych zagadnień oraz nauczą systematycznej i odpowiedzialnej pracy.
Aktywna współpraca z nauczycielami fizyki, chemii i biologii poszerzą świadomość poznawczą dzieci i nauczą współpracy oraz korzystania z różnych źródeł zdobywania wiedzy.
Udział w wielu konkursach szkolnych i międzyszkolnych o tematyce przyrodniczej oraz prezentowanie na forum szkolnym doświadczeń i zdobytej wiedzy da dzieciom poczucie satysfakcji z osiągniętego sukcesu.
Będziemy:
- robić doświadczenia
- obserwować przyrodę
- oglądać filmy
- rozwiązywać rebusy, krzyżówki i łamigłówki
- korzystać z komputera
- pisać, malować i rysować
SERDECZNIE ZAPRASZAM !
Miłosława Kowalczewska
Szkolny ogród naukowy
Na terenie naszej szkoły działa od kilku lat szkolny ogród naukowy stworzony z inicjatywy rodziców i uczniów. Rosną tam drzewa owocowe, krzewy owocowe, zioła, truskawki, poziomki i kwiaty. Uczniowie mają okazję uczestniczyć w zajęciach plenerowych organizowanych w ogrodzie i naocznie obserwować kwitnienie sadów, wzrost roślin, dojrzewanie owoców w ramach projektu „Rok w ogrodzie”. Klasy młodsze pod opieką wychowawców biorą udział w pielęgnacji roślin, zajmują się sadzeniem nowych roślin, wyrywaniem chwastów, podlewaniem – poznają pracę ogrodnika i sadownika.
Obok ogrodu naukowego znajduje się ogródek meteorologiczny z przyrządami do obserwacji pogody: wiatromierzem, deszczomierzem, klatką meteorologiczną.
Jesienią uczniowie wszystkich klas brali udział w akcji sadzenia krokusów na terenie szkoły. Efekty będziemy podziwiać wiosną.
Opiekunowie ogrodu naukowego:
Iwona Wasilewska-Beck
Katarzyna Luty
Izabela Durślewicz
Wiosna!
Wokół szkoły zakwitły już pierwsze pierwiosnki i krokusy.
Koło „SCIENCE- naukowe doświadczenia i trening twórczego myślenia”.
Przeznaczone jest dla dzieci z klas II – III jako forma dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Zapraszam uczniów szczególnie ciekawych świata, chętnych do poznawania nowych metod pracy,
zabawy, chcących rozwijać swoją kreatywność.
Prowadząca: Elżbieta Kopyt
Zajęcia, aby rozwijać umysłowe kompetencje dzieci i ich zainteresowania naukowe, w prosty i ciekawy sposób mają przybliżać dzieciom zjawiska zachodzące w przyrodzie, wyjaśniać zmiany, uczyć sposobów „gimnastykowania” umysłu, a także wdrażać do pracy grupowej, uwrażliwiać na drugą osobę, ośmielać do wyrażania własnych opinii, zdania. Stosowane metody są różnorodne, a techniki i zabawy mają rozwijać wyobraźnię oraz nauczyć zadawania pytań, rozwiązywania problemów, śmiałego wyrażania swojego zdania. Zajęcia mają również pokazać dzieciom jak ważna jest współpraca i zachęcić dzieci do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Tematyka i formy pracy dostosowane są do wieku i możliwości uczestników.
Tak pracowaliśmy w ubiegłym roku szkolnym:
Według podanej instrukcji rysujemy postać i…. wymyślamy jej imię, zdolności, pochodzenie oraz przygody jakie przeżyła.
Jak z zielonych pasków zdobytych jako punkty za rozwiązanie różnych logicznych zagadek ułożyć świerk? – efekty pracy 3 grup.
Układamy pytania do ilustracji. Łatwe. Ale my uczymy się też układać pytania do usłyszanej odpowiedzi- możliwości jest wiele…
W grupach konstruujemy wieżę. Jednakowe zestawy materiałów, a wieże różnorodne- ale jesteśmy kreatywni!
Co widać przez dziurkę od klucza?- na podstawie małego fragmentu rysujemy to, co ukryło się za drzwiami i wymyślamy nieprawdopodobne opowieści.