Szkolny Dzień Języków Obcych
W ostatnim tygodniu lutego na lekcjach języka angielskiego oraz hiszpańskiego obchodziliśmy Szkolny Dzień Języków Obcych.
Uczniowie klas I-III wykonali prace plastyczne „ Słowo i jego obraz”. Zadaniem naszych najmłodszych uczniów było przedstawienie graficzne wybranego słowa w języku angielskim, nawiązujące do jego znaczenia. Jury oceniające prace było pod wrażeniem oryginalnych pomysłów i starannego wykonania.
Uczniowie klas IV – VII ćwiczyli wymowę w języku angielskim, poznając angielskie łamańce językowe czyli Tongue Twisters. Nasi uczniowie doskonale radzili sobie zarówno z krótkimi wprawkami, jak i całkiem długimi i zawiłymi zdaniami. Niektórzy odważnie próbowali swoich sił nabierając tempa przy czytaniu łamańców.
Na kolejnych zajęciach uczniowie klas czwartych ilustrowali wybrane Tongue Twisters, a ich starsi koledzy i koleżanki z klas piątych, szóstych i siódmych sami tworzyli krótkie zdania, których wymówienie okazało się nie lada wyzwaniem. 😊
Klasy ósme mierzyły się z zawiłościami języka hiszpańskiego – uczniowie spróbowali swoich sił w wymowie tzw. Trabalenguas czyli… łamańców językowych! Ósmoklasiści poradzili sobie świetnie z czytaniem, niektóre łamańce wzbudzały sporo śmiechu z uwagi na zabawne brzmienie, inne powodowały chwilę zwątpienia. Druga część zadania polegała na odnalezieniu związków frazeologicznych istniejących zarówno w języku polskim jak i hiszpańskim.
Ostatecznie każdy przekonał się, że nie taki wilk straszny, jak go malują, przemógł własny stres przed publicznym czytaniem w obcym języku, a oryginalne prace naszych uczniów napełniły nas dumą :).